Kjempesuksess for Bortelid Skifestival

Rundt 260 løpere fullførte Bortelid Skifestival som ble arrangert for aller første gang. Smilene satt lett for både løpere og arrangører, som konkluderte med at dette hadde vært en kjempesuksess

2019-03-30
t.mjaaland

Rundt 260 unge og eldre og enda litt eldre fullførte aller første Bortelid Skifestival som Oddersjaa arrangerte sammen med Åseral IL, Grunneigarlaget på Bortelid og Røde Kors Hjelpekorps. Været var kanskje ikke 100 prosent på arrangørens side, men sjelden har vi sett så mange blide fjes og fått så mange hyggelige tilbakemeldinger som etter dette rennet.

Det var åpenbart fulltreff å lage et renn med lav terskel for å stille opp samtidig som racerne virkelig fikk noe å bryne seg på i langløypa på nesten 40 kilometer, på blytungt vårføre, en god del vind og svært mange høydemeter. Men så fikk da også de to vinnerne hvert sitt gavekort på 3000 kroner. I tillegg var det flotte uttrekkspremier.

Stompen Bakeri i Eiken stilte med massevis av nybakt kringle og boller. Servering av ferske bakervarer ute i løypa og ved målgang. Alle deltakerne fikk også en stilig turkopp etter fullført løp.

Største klasse var 10 kilometer uten tidtaking, og her var det mange familier som hadde meldt seg på. De minste var knapt 6-7 år men fullførte i fin stil. Rennsjef Anstein Mykland har en stor del av æren for at det ble et så vellykket renn. han har lagt ned en voldsom innsats for Bortelid Skifestival, og uten Anstein hadde det ikke blitt noen skifestival.

Klubbens leder, Nils Stray, stod for tidtaking sammen med Jo Vegard Aardal. De bestod ildprøven med EQ-timing med glans, og resultatene  lå fortløpende på nettet. Utrolig gøy!

Stor takk til veteraner fra Oddersjaas o-gruppe som la ned mange timer i sekretariatet, på premieutdeling, innsamling av startnummer osv. Gøy at klubben kan stå sammen om et slikt arrangement.

Takk også til Gumpen Gruppen, British Cars og Motor Sør som bidro med økonomisk støtte og stilte opp med flotte utstillingsbiler. Motor Sør-sjefen stilte selv opp i 10-kilometeren og fullførte i fin stil. Tydelig at han hadde ladet opp batteriene minst like godt som elbilen han viste fram på arenaen.

Resultater finner du her: EQ-timing