Kart over Klubbhuset

jovegard 2018-01-09 19:58:57

Endelig i hus etter 138 år

Lars Erik Lyngdal, Ivar Mjåland, Lasse Johnsen, Morten Elieson og Markus Horn Elieson var stolte bærere da Oddersjaa flyttet inn i eget klubbhus 6. juni 2013. Dermed er den 138 år lange epoken uten fast bopel over for Oddersjaa.

Skigruppa stilte også med flere spreke bærere. Elieson-familien var godt representert også med yngstemann Mathias Horn Elieson. I tillegg deltok Torbjørn Lyngdal og far og sønn, Trygve og Andreas Døble.

6. juni er kjent som D-dagen i verdenshistorien. Uten sammenlikning for øvrig, så er torsdag 6. juni en historisk dag for Oddersjaa. Alt er ikke ferdigi klubbhuset ennå, men kontormøbler, møtebord, stilige møtestoler, hyller og diverse annet kom på plass i løpet av ettermiddagen takket være en sprek flyttegjeng. Og ikke minst takket være en generøs Ivar Mjåland som gav alt dette til klubben hans far, han selv og hans barn har vært svært aktive medlemmer av.
Dermed kan klubbhuset på Kongsgård tas i bruk. Under rulleskisamlingen 14. og 15. juni skal skigruppa disponere huset, og etter hvert flytter mer og mer aktivitet inn.
Og fra august vil klubbens adm. leder ha kontorplass i det nye klubbhuset. Nøkler til klubbhuset skal fordeles til gruppene, og det skal lages husordensregler. Alt dette kommer vi tilbake til. På ettersommeren/tidlig høst blir det innvielsesfest .
Det viktige nå: Oddersjaa er på plass i eget hus!